Casa de la senyora Dulores

XVII
    Residencial
    0257802DG3105N0001GL
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Casa del segle XVII construïda a la cruïlla entre la carretera de Sant Llorenç i el carrer Gallifa.

De planta irregular adaptada als límits viaris que l'envolten, la part posterior ha estat mutilada i presenta a molt poca distància una construcció d'obra nova. Consta de planta baixa i pis i té la coberta a un vessant que desaigua a la façana principal. Totes les obertures són d'arc pla arrebossat, excepte el portal i la finestra que hi ha s'obre el seu eix, que són de pedra carejada. La llinda del portal té una creu i un any força erosionats.

El tractament exterior dels murs és arrebossat i pintat. Destaca la xemeneia, tant per la seva alçada com pel barret sobredimensionat.

També es coneix com Cal Tano.

Casa datada del segle XVII, ja que tal i com indica Jaume Casas (CASAS, J., 2016: 415), la llinda es troba força desdibuixada però hi sembla dir l'any "1686".  Explica, que en aquesta casa hi vivia la senyora Dulores, fornera de Barcelona que també tenia un hort a l'altre costat de la carretera. Aquest hort fou comprat pel pintor Fèlix Mestres, que hi va fer un mur de pedra i hi va col·locar una portalada antiga.

Al segle XIX, a la casa també coneguda com a Cal Tano, hi havia adossada la fàbrica de la Casa Nova. Tenia com a majordom a Martí Cuspinera, que vivia en aquesta casa. També consta que hi va viure l'Esteve Fonoll, campaner i sagristà de la parròquia.

La fàbrica fou enderrocada a la dècada de 1940, i enlloc seu s'hi van fer cases adossades. La casa està afectada per la reforma urbanística.

- CASAS, J. (2016). Carrers, cases i gent del meu poble: Sant Feliu de Codines. Autoedició.