Carrerada de l'Ordal a Gelida

Entre la Creu d'Ordal (Subirats) i Gelida

Obra civil
    Regular
    El tram inicial de la carrerada, a la Creu d'Ordal, està força degradat a causa dels treballs d'una pedrera propera.
    Llei de vies pecuàries, 3/1995 de 23 de març
    Ajuntament de Subirats
    Josep Anton Pérez

Antic camí ramader, per on els ramats de bestiar tenien dret a passar històricament en època de la transhumància, des de la Creu d'Ordal fins a Gelida. Aquesta carrerada surt de la Creu d'Ordal; de fet és una continuació de la Carrerada de la Creu d'Ordal (fitxa 118); passant enmig del Coll de la Creu d'Ordal i la Serra Llarga, just per la divisòria entre el terme municipal de Subirats i el de Cervelló, arriba a una bifurcació, el tram que transcorre pel terme de Subirats és el de l'esquerra, que travessa el lloc dit "La Cocona", mentre que el tram de la dreta envolta aquest lloc; un cop passada "La Cocona", els dos camins es tornen a fer un de sol, ja al terme de Gelida.

A.A.V.V. (2005): "Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat". Edita: Mancomunitat de Municipis de l'Alt Penedès (Suport CD-ROM).