Caramelles de Calonge de Segarra

Es realitzen a l'entorn de l'església de Santa Fe de Calonge

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    S'ha recuperat aquesta tradició.
    Científic
    Ajuntament de Calonge de Segarra/ Veïns dels municipi.
    Jordi Seró i Ferrer. [IN] SITU SCP

Al municipi de Calonge de Segarra antigament s'hi celebraven caramelles per pasqua i més concretament a la Festa del Panellet que és la diada mes representativa del municipi. El jovent era l'encarregat d'organitzar-les que cada any organitzava les caramelles, i amb un carro o camió recorrien tot el municipi cantant pels nuclis i les masies del seu itinerari.
    Totes les cançons eren personalitzades i dedicades al lloc on es demanava.
    Actualment s'ha recuperat aquesta tradició, i el jovent canta caramelles per la Festa del Panellet.
    Era un diada especial, precedida per tants dies d'assajos, per tants dies de compartir histories, anècdotes i rialles. El lletra de les caramelles era de Pius Forn i la música de Francesc Vives.

L'any 2007 s'inicia per part de l'Ajuntament de Calonge de Segarra un tasca per recuperar la tradició de les caramelles. Es va fer recerca per les masies i cases del municipi fent recopilació de la informació que hi havia a cada casa. La més antiga que es va poder trobar era de 1917.
    La família Moncunill conservava encara bastants cançons amb partitures que s'han pogut utilitzar per recuperar aquesta tradició que actualment es ben viva cada any per la Festa del Panellet, on es cantava una caramella després de la missa.