Capella del Roser. Església Vella

Científic
    0263546CG7206S
    Anna Camats Malet

Indret on s'ubicava l'antiga església parroquial de la població, anomenada Capella del Roser. No s'observa cap estructura de l'antic temple, ja que fou incendiat i posteriorment s'hi bastí un nou edifici. No obstant, és probable que en el subsòl es conservin estructures pertanyents als fonaments de l'església, així com també altres restes arqueològiques associades.

L'església parroquial de la població,anomenada Capella del Roser, fou consagrada l'any 1650 i incendiada l'any 1936, durant la Guerra Civil espanyola, però va seguir funcionant fins l'any 1945 en què es va consagrar l'església nova. Fins a l'exclaustració de l'any 1835 depenia del Priorat de Santa Maria. L'antic temple era de planta rectangular, amb tres naus separades per columnes i coberta plana empostissada de fusta. El presbiteri era de planta quadrada. L'interior de l'església corresponia a una concepció renaixentista, amb arcs de mig punt, coberta plana i ulls de bou com a finestres. A la dovella central del portal de ponent hi havia inscrita la data de 1623. Al solar on hi havia hagut la capella del Roser s'hi construi l'edifici que fins l'any 1986 fou la seu de l'antic Ajuntament (posteriorment traslladat al Carrer Major), i avui en dia s'hi troba l'oficina de correus.