Can Rovira de la Serra
Subirats

Alt Penedès
    Al Carrer d'en Rovira (Sant Pau d'Ordal)

Edifici
    Modern
    XVII
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si, IPA
    Residencial
    Ref. cad.: 001500CF98B110
    Oriol Vilanova

Masia de planta quadrada, amb planta baixa i dos pisos, ara restaurada, amb coberta a dues vessants i un cos adossat a la dreta amb teulada a un sol vessant, on hi ha el portal d'entrada, en arc de mig punt fet de maó. L'obra de l'edifici és de pedra irregular lligada amb morter. Destaca, al nivell de les golfes, les tres finestres emmarcades amb maó; la del centre lleugerament més gran que les laterals. Enmig de les dues finestres del primer pis hi ha un exvot de ceràmica vidrada amb la representació de Sant Isidre.
    Al seu costat, la masia té adossat un edifici eclèctic, amb façana de composició simètrica, amb balcons als pisos i coronament amb balustrada i frontís semicircular amb un escut de les quatre barres com a decoració. Al frontís de les finestres presenta esgrafiats, baranes de ferro forjat. Al seu davant hi ha uns jardins amb un pou.
    És la seu de les Caves Rovira-Riba.

La masia antiga és de finals del segle XVII, conserva documentació antiga. L'edifici eclèctic és de la segona meitat del segle XIX.
    El llibre III d'Isidre Mata del Racó es refereix en diferents cites a la nissaga familiar dels Rovira - Serra. L'obra cita a Guilera de la Serra quan es refereix a l'any 1591, l'any 1797 el relaciona amb Josep Rovira de la Serra i a Pau Rovira de la Serra l'any 1724.

A.A.V.V. (1981): "Pla General d'Ordenació Urbanística de Subirats". Annex I. Ajuntament de Subirats.
    A.A.V.V. (2005): "Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat". Edita: Mancomunitat de Municipis de l'Alt Penedès. (Suport CD-ROM)
    LLORAC I SANTÍS, Salvador (1988): "Subirats. Visió general d'un municipi de l'Alt Penedès". Ed. Ajuntament de Subirats, p. 245.
    ROSSELLÓ RAVENTÓS, Joan (1986): "Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya. Vol 2, Alt Penedès." Barcelona, p.189.