Can Rosell ("El Corral del Senyor [Baró]")
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    C/ Pau Casals, 5
    Als voltants del nucli urbà de la part alta de la vila

Edifici
    Modern
    XVIII-XX
    Any
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 19
    Residencial
    Ref. cad.: 14403DF1805N
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Casa pairal integrada al nucli urbà tot i mantenir-se aïllada, envoltada de terreny lliure destinat a jardí. L'edifici presenta planta de tipus basilical amb sobreelevació d'un cos central; la forma de la planta és de creu allargada i té planta baixa, dos pisos i coberta a diversos vessants. Disposa de porxos i altres annexos moderns adossats a la part nord i sud. Obrada en parets de pedra amb muntants, llindars i ampits de pedra picada.

En el cos de l'edificació central figura la data 1779. Tanmateix, al plànol del baró Manuel Antic i Mora (anterior al 1790) el terreny figura sense edificar i formant part de la terra del castell. Amb tot, el petit edifici originari s'anomena arreu «el corral del Senyor (baró)». El cens rectoral de 1913 dóna 7 habitants a Can Rosell. Entre 1960 i 1969 s'hi van realitzar ampliacions amb l'addició de cossos a la banda sud-oest i a la banda nord.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1987). Documents de la història de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.