Can Riba de la Serra
Granollers

Vallès Oriental
    Sector sudoest del terme municipal. Antic terme de Palou, a ponent del riu Congost. Camí de can Riba de la Serra, s/n
    S'hi accedeix pel Camí de can Riba. Des de la ctra. C-35, al km. 30,4 (circulant en direcció oest) es pot sortir i allà prendre aquest camí, anant en direcció est cap al mas. Al cap d'uns 400 m es troba la via del tren.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    IIaC-VIIdC
    Estat de conservació del jaciment desconegut. Probablement força arrasat
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Àrea arqueològica núm. 94. Protecció de tipus VIII: Àrees arqueològiques.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA 21947
    Productiu
    08095A012000610000KH
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

Jaciment d'època romana que es coneix tan sols per la troballa de material superficial. Es va fer en una prospecció efectuada l'any 1953 per l'arqueòleg Josep Estrada (1993: 88-89). A l'alçada del km 24,8 de la via de ferrocarrils que va de Puigcerdà a Barcelona hi va documentar "a la part alta de la trinxera, com un dipòsit de pedres mitjanes, al qual no he vist res de terrissa. Però, dos o tres metres més avall, es veu com algun fragment de teula rodona". En la prospecció realitzada l'any 1999 no s'hi va localitzar cap tipus de resta que permetés contrastar la informació.

El jaciment es troba 250 metres al nord de la masia de can Riba de la Serra. Tot i això, és difícil d'establir si entre el jaciment romà i el mas hi podria haver algun tipus de relació. El mas ja es troba documentat al segle XIV.

CUSPINERA I FONT, Lluís et al. (2001) Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Granollers. Document administratiu.

ESTRADA I GARRIGA, Josep (1993) Granollers a l'antiguitat, Granollers, Tarafa, Editora de Publicacions, S.L.

GARCIA-PEY, Enric (1990) Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura, Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.

PATRIMONI (1985) Patrimoni Històric Arquitectònic. Granollers: Caixa de Crèdit Granollers.

VILA BONAMUSA, Lluís (2001) ) Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Patrimoni aqueològic. Granollers. Document administratiu.