Can Planes de la Muntanya
La Roca del Vallès

Vallès Oriental
    Can Planes, Els Maiols, 08430.
    A l'est del nucli de La Roca
    200 m

Edifici
    Modern
    Popular
    XVII-XVIII
    BCIL (PGOU 8-5-91)/AEA 50 m. (PEP 2011)
    Sense ús
    08180A0010129
    Jacob Casquete Rodríguez

Gran masia d'època moderna formada per un edifici principal amb quatre ampliacions posteriors adossades i un pati tancat. La construcció presenta una edificació primigènia de tipologia clàssica, de planta rectangular orientada vers el sud-oest que presenta tres crugies que consten de planta baixa, dos pisos i teulada a dues vessant amb el carener perpendicular a la façana principal. A la façana principal, la de migdia, presenta diferents obertures: A la planta baixa un accés principal de mig punt amb dovelles vistes i una obertura rectangular a cada banda; a la primera planta grans obertures rectangulars a mode de finestres amb els carreus vistos; a la segona planta una galeria amb obertures d'arc de mig punt decorades amb guardapols motllurats; i coronant un ull de bou a la crugia central. Sobre la teulada destaca, sobre el carener i orientat a migdia, un campanar d'espadanya. Mencionar també que a la façana principal hom pot veure un rellotge policromat en molt mal estat. A la façana posterior, la de tramuntana, s'hi adossa un petit cos a mode d'ampliació. De la mateixa manera, adossat a la façana de ponent es troba un edifici de planta rectangular on destaca, a la alçada del pis una galeria oberta d'arc rebaixats. A tramunta d'aquest s'adossen dos edificis més de planta rectangular i dos plantes que orientats a ponent, presenten, tots dos, teulada a dues vessants amb el carener perpendicular a la façana principal. Tota la construcció es troba arrebossada i pintada de blanc, encara que està un xic descuidat i hom pot apreciar que en diferents llocs s'està perdent. Cal esmentar que l'heretat presenta construccions annexes com una quadra de planta baixa rectangular i teulada a dues vessants, un trull enrunat, una bassa i una piscina d'edificació recent.

Segons el Pla especial i catàleg del patrimoni de La Roca del Vallès l'edifici sembla ser del segle XVII-XVIII, però la tercera planta sembla que va ser ampliada a final del segle XIX o principi del segle XX.

AGRO'90 S. L (n. d): Pla Especial del catàleg de masies i cases rurals en sòl no urbanitzable susceptibles de reconstrucció o rehabilitació en t.m. de la Roca del Vallès. Ajuntament de la Roca del Vallès, La Roca del Vallès. MASSAGUÉ I TORNÉ, J. M. [coord.] (2011): Pla especial i catàleg del patrimoni de La Roca del Vallès. Ajuntament de la Roca del Vallès, La Roca del Vallès.