Can Ollé / Can Oller / ca l'Oller / ca l'Ollé
La Palma de Cervelló

Baix Llobregat
    Al final del carrer de Sant Jordi i sota mateix de la gasolinera.

Edifici
    Modern
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA: 18255
    Residencial
    3453403DF1835S
    Xavier Esteve Gràcia

Masia de planta rectangular i orientada al sud-est que consta de tres cossos, un més gran i dos més petits als extrems meridional i septentrional. Davant de la façana principal té un pati tancat i a la dreta d'aquesta hi ha un cos d'edifici més baix, amb entrada independent. La casa té un extens hort al davant. És coberta amb teulada a doble vessant amb teula àrab, amb el carener paral·lel a la façana principal, sent més alta la teulada del cos central. Aquest cos consta de planta baixa, pis i golfes, mentre que els laterals no disposen de golfes. Un dels cossos laterals, el més meridional, té una galeria formada per 6 arcs rebaixats. A l'interior s'aprecia l'embigat de fusta. Presenta totes les obertures allindades, a excepció d'un conjunt de tres arcuacions que coronen la façana principal. Hi ha també dos petits balcons, amb baranes de ferro forjat a la façana principal. Els murs són arrebossats i emblanquinats. Un mur perimetral tanca el recinte.

Conserva mobiliari antic.

L'heretat de Ca l'Ollé s'estenia antigament per la riera i l'actual camp de futbol i tots els terrenys han estat cedits en règim de parceria a diferents pagesos del poble.

AAVV (2011) Revisió del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de la Palma de Cervelló (POUM). Catàleg de béns protegits. Ajuntament de la Palma de Cervelló. p. 44.45.
    BORDONS i SERRA, Joaquim (1995): "La Palma de Cervelló i els seus voltants", Revista Muntanya, núm. 798, abril 1995. Barcelona: Centre Excursionista de Catalunya. p. 74.
    DE BUEN LINARES, A.; ROIG i MESTRE, M.D.; VIVAR CANTALLOPS, J.A (1999): Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Natural de la Palma de Cervelló. Inèdit. Ajuntament de la Palma de Cervelló.