Can Montmany de mas Passoles

Modern
    XVI-XX
    Regular
    Durant el darrer segle s'han fet modificacions constants (que encara continuen), fet que fa gairebé irreconeixible la masia original.
    BCIL (14/01/87); Catàleg Municipal, 2005, núm. 43
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18378
    Residencial
    Ref. cad.: 14403DF1836N
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Masia inicialment rústega, transformada en senyorial a inicis dels segle XX, amb addicions d'obra recent a les bandes sud, oest i nord. El cos principal té l'entrada per un portal que tanca l'àmbit de la façana i els porxos de cada costat, i disposa de dues plantes i golfes i coberta de dos aiguavessos, amb planta rectangular. El pati és format per edificis auxiliars i es tanca amb una portalada. Els additaments són amb regust modernista o neoclàssic.

La primera referència documental de la masia correspon a l'esment a Gabriel Passoles que figura al primer fogatge de Corbera, data el 1497 (també Guillem Passoles consta al fogatge de 1515). Posteriorment, Bartomeu Montmany va fer acte de vassallatge a Isabel de Corbera, el 1565. El llinatge dels Montmany va mantenir la propietat de la finca fins la seva adquisició, a principis del segle XX, per Ramon Serra. Aquests propietaris van promoure, al darrer terç del segle XX, la urbanització «Cases Pairals» mitjançant la parcel·lació de la major part de la finca.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1987). Documents de la història de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat PASQUAL SANGRÀ, Joaquim (1983), "Fitxa del Inventari de Protecció del Patrimoni Cultural Europeu", Col·legi d'Arquitectes de Barcelona RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.