Can Grau de Vall-llosera

Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    La coberta es troba en mal estat i presenta cert estat de deteriorament per trobar-se deshabitat.
    Sense ús
    6899011DG3269N0001PQ
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

Can Grau és una casa del segle XVIII. És un edifici de planta quadrangular que s'estructura en dues crugies. Consta de planta baixa i pis i té la coberta a dos vessants amb el carener paral·lel a la façana. S'hi accedeix per un portal descentrat d'arc pla de pedra carejada. La resta de finestres de la façana i del lateral són d'arc pla arrebossat, algunes de factura moderna. A la façana posterior hi ha dues finestres ceràmiques, així com una de pedra carejada tapiada. Al costat de llevant s'hi adossa un volum d'un sol cos i de construcció posterior, de les mateixes característiques però d'inferior alçada. En aquest les obertures són amb llinda de fusta i brancals ceràmics. A la façana posterior i de llevant hi havia adossats cossos annexes que han estat enderrocats. El tractament exterior dels murs és arrebossat, que en alguns trams es troba deteriorat i s'observa el parament de pedra. El ràfec està acabat amb una imbricació ceràmica.

Fins a l'any 1936, la part llevantina del carrer del Sol, on està situada Can Grau, pertanyia al terme de Seva.

PLADEVALL, A. (1991). Balenyà, un terme històric. Els Hostalets de Balenyà i el seu municipi. Vic: Eumo Editorial / Hostalets de Balenyà: Ajuntament dels Hostalets de Balenyà.