Camí Vell d'Ullastrell a Terrassa
Ullastrell

Vallès Occidental
    Creu dels Tres Batlles - nucli urbà Ullastrell, 08231
    Des de l'extrem nord-est del terme municipal fins al nucli urbà
    307 m

Obra civil
    Científic
    Ajuntament d'Ullastrell
    Adriana Geladó Prat

Antic camí rural que comunica les poblacions d'Ullastrell i Terrassa. Es tracta d'un camí actualment desdibuixat, que combina trams asfaltats amb corriols de terra, i té una longitud aproximada d'uns 2,2 km, amb dos trams ben diferenciats dins del terme municipal d'Ullastrell. El primer tram s'inicia a l'entrada de la població i, actualment, discorre per la carretera BV-1203 fins al quilòmetre 1, a l'entrada de la urbanització de ca n'Amat. A partir d'aquest punt, es deixa el tram asfaltat de carretera i s'agafa un corriol en direcció nord-est, que puja pel mig del turó situat al nord de la masia de ca n'Amat. El corriol travessa una zona boscosa per la banda de llevant del turó, fins a sortir al km 0,5 de la carretera BV-1203. Un cop creuada la via, un altre corriol travessa el turó del Pinyoner en sentit est-oest fins a la Creu dels Tres Batlles. Des d'aquest punt, el camí surt del terme municipal d'Ullastrell en direcció a can Palet de Vista Alegre i Terrassa.

Es tracta d'una de les vies més utilitzades per la població d'Ullastrell al llarg de la seva història. El fet que es tractés d'un municipi agrícola fins al darrer quart del segle XX va establir una sèrie de relacions comercials (de mercat agrícola) i familiars amb la ciutat de Terrassa, que continuen avui en dia. Dins del terme municipal d'Ullastrell, bona part de la via fou substituïda per la carretera BV-1203, construïda l'any 1893. Aquest camí està recollit en el Pla especial de protecció dels camins de Terrassa, on està identificat com a antic camí ral carreter. L'ajuntament de Terrassa té la via senyalitzada amb uns plafons indicatius a escassos metres de la Creu dels Tres Batlles.

AJUNTAMENT DE TERRASSA (2002). Camí vell Terrassa Ullastrell. Terrassa: Àrea de Medi Ambient, octubre 2002. MASSAGUÉ, Josep (1973). Petites cròniques de la BV-1203. Terrassa: Marcet, p. 5-6.