Camí rural d'Ullastrell a Santa Maria de Vilalba
Ullastrell

Vallès Occidental
    Camí del Pi Llarg, 08231
    A l'extrem sud-oest del nucli urbà, vorejant el turó de ca la Carme

Obra civil
    Ajuntament d'Ullastrell
    Adriana Geladó Prat

Antic camí rural que enllaça el municipi d'Ullastrell amb el barri de Santa Maria de Vilalba, pertanyent a la població d'Abrera (Baix Llobregat). Es tracta d'un camí de terra sense cap tractament especial, que presenta uns 3 metres d'amplada mitjana en tot el seu traçat. El recorregut dins del terme municipal d'Ullastrell és molt curt, d'aproximadament uns 400 m, donada la proximitat amb el terme municipal d'Abrera que també coincideix amb el límit comarcal amb el Baix Llobregat. Presenta un pendent màxim d'un 29% sense cap restricció de circulació en el recorregut, apte per tots els vehicles.El camí forma part de la Xarxa Viària Bàsica i està inclòs al Pla de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (PPI). El camí neix a l'extrem sud-oest del nucli urbà, a l'encreuament entre el carrer de les Oliveres, l'avinguda de la Verge de Montserrat i el Camí de les Monges. S'inicia en baixada, vorejant el turó de ca la Carme per la banda de tramuntana. Després de passar per un revolt força tancat i deixar enrera una casa i una petita nau industrial, el camí s'endinsa per la carena del Pi Llarg fins a entrar dins del terme municipal d'Abrera.

Santa Maria de Vilalba també és conegut com el "Suro". Segons l'Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental, la titularitat d'aquesta via recau en l'ajuntament o en una entitat local menor. També hi ha constància que la via és camí ral.

CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL (2005). Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental. Naturgest, S.L. (eina digital: programa GreenGest). MATURANA, C. "Des de Terrassa al Llobregat". Butlletí del Grup Excursionista La Llanterna, núm. 4, desembre 1926-gener 1927, Terrassa, p. 27-29.