Camí del Turó del Bessó

Maresme
    Turó del Bessó

Obra civil
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

El Camí del Turó del Bessó es dirigeix d'est a nord oest des del final del carrer Taiano de la urbanització Nova Alella fins a trobar el final del carrer de l'Avet, de la urbanització de Can Comulada. Es tracta d'una pista de terra d'uns 4 metres d'amplada, que ha estat eixamplada a màquina i que passa pel vessant nord del Turó del Bessó (228 m), on hi ha una vinya. A uns 150 metres del carrer Taiano, hi ha el Camí del Rocar de Tiana, que es dirigeix cap el municipi de Tiana. Poc abans d'arribar al final del trajecte, un altre camí a mà esquerra, també es dirigeix a Tiana. Es tracta del camí carener a Tiana.
    Durant el trajecte, el camí transcorre per una zona orientada a llevant amb gran abundància de ginesta a banda i banda i bardissa. El costat de llevant del camí, s'hi troba la vegetació pròpia posterior a l'abandonament del conreu de la vinya: ceps bords, bardissa, ginesta, alguna alzina, roures i pins pinyoners.
    Una cadena, en el carrer de Taiano, n'impedeix el pas al trànsit rodat no autoritzat
    La seva distància marcada en el plànol del POUM , tenint en compte el relleu és de 758 metres.

Les UTM del punt inicial són: x = 440522; y= 4593863; z=198
    Les UTM del punt final són: x = 440089; y= 4594140; z=237

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.