Camí de la Font de l' Eucaliptus a la cornisa
Alella

Maresme
    Nord del terme municipal; al final del carrer Berguedà

Obra civil
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Camí que comença al final del carrer Berguedà, de la urbanització del Mas Coll, i s'enfila en direcció nord oest fins trobar el Camí de la Cornisa. Una cadena n'impedeix el pas al trànsit rodat no autoritzat.
    El camí transcorre per un paisatge predominantment de bosc mixt compost per alzinar, pi blanc i sotabosc d'estepes, fanals, romaní. Primer deixem a mà dreta la barraca de la Guineuera; a 100 metres deixem a l'esquerre el camí que condueix a la Font de l'Esquerda, fins arribar al trencall que condueix a la Font dels Eucaliptus, que deixem a la nostra dreta. El camí enfila en direcció oest resseguit en gran part per marges de vinya fets de pedra en sec, que encara es mantenen. Tot seguit hi ha el corriol de 25 metres que porta a la Font del Safareig. A partir d'aquest punt el camí transcorre zigzaguejant fins trobar el Camí de la Cornisa, passant pel costat mateix de les barraques doble i triple dels ramats.
    paral·lel al Torrent del sarau que també rep el nom de Torrent del Fonoll. Passa pel costat de la Cova del Torrent del sarau, la Font del Fonoll. A l'alçada del Pi bord, continua en direcció oest, deixant el Camí de la Font de l'Esquerda a mà dreta. En aquest punt n'augmenta el desnivell. A l'alçada de la Font del Sarau, el camí queda mig anul·lat per la vegetació que el cobreix. La seva distància marcada en el plànol del POUM , tenint en compte el relleu és de 969 metres.
    Durant el trajecte, la vegetació és la típica de ribera amb verns, pollancres o freixe. També es troba pi blanc, pi pinyer, roure martinenc, alzina, arboç, bruc, marfull, estepes, canya, aritjol o heura. En destaca un alzinar proper a la Font del sarau (en el marge est del camí) amb galzeran.

Les UTM del punt inicial són: x = 439689; y= 4595401; z=262
    Les UTM del punt final són: x = 439326; y= 4595594; z=376

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.