Camí de la Carena de la Serra
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Al nord de la carretera de Sabadell a Mollet (B-140)

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    -VI/-I
    Desconegut
    Pla Especial Protecció Patrimoni Arquitectònic
    Productiu
    Varis propietaris
    Goretti Vila i Fàbregas

El jaciment Camí de la Carena de la Serra es troba situat a llevant de Santiga, entre el Camí del Padró i al nord de la carretera de Sabadell a Mollet (B-140). Apareix com a àrea d'expectativa arqueològica en el PEPPA de Santa Perpètua de Mogoda. Se'n coneix només la troballa en superfície de restes de ceràmica ibèrica.

Camí de la Carena de la Serra. L'any 1968 va ser eixamplat un tram de camí per mitjans mecànics, en l'obertura del qual va quedar seccionat un marge on s'observà la presència de ceràmica i d'una taca de cendres de 50-60cm de llargada, per 5-6cm de gruix, a més de fragments de terracuita i fragments de cagaferro (escòria). (AFV, exp. Núm. 67). Sembla que podien ser d'època ibèrica (Vinyals, 1994: 59).

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (1996). Pla Especial de Protecció del Patrimoni arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda. Text refós novembre de 1996. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Obres públiques i urbanisme.

VINYALS i ROVIRA, Fermí (1994). Història de Santa Perpètua de Mogoda. Des de la prehistòria als primers anys del segle XX. Santa Perpètua de Mogoda. Pàg 59.