Cal Perdut de Baix o El Palau
El Masnou

Maresme
    Camí del Mig, s/n
    a l'est del terme municipal

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    Romà
    II aC-V dC
    Regular
    troballes antigues i que es desconeix el que pot haver-hi i el seu estat de conservació.
    Llei 9/93 i Decret 78/2002
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (CC.AA , 1215)
    Productiu
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Establiment rural d'època romana documentat arrel de la troballa de material constructiu i ceràmica romana realitzada per Cristòfol Ferrer l'any 1935.
    Posteriorment , amb motiu dels treballs d'anivellament realitzats l'any 1944 als camps anomenats El Palau, Cal Perdut de Baix i Can Martí Dòria, Josep Maria Cuyàs descobrí noves restes romanes descrites per l'autor com fragments de teules, grans quantitats de pedra acumulada en desfer les parets de les construccions romanes i grans blocs de paviment d'opus testaceum. El material ceràmic recuperat incloïa ceràmiques ibèriques, campanianes i terra sigil·lada.

Una bona part d'aquest jaciment està dins el terme municipal de Teià.

Descobert l'any 1935 per Cristòfol Ferrer.

Carta Arqueològica del Maresme: El Masnou (2009). Inventari i Documentació del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.
    CUYÀS, J. M. (1949). El Palau, important construcció del terme de Teià, dins Museu, 67-69. Mataró.
    CUYÀS, J. M. (1976). Història de Badalona. Badalona II.
    FERRER, C. (1978). Notes històriques i tradicionals de la vila de Teià. Argentona.
    OLESTI VILA , Oriol (1995). El territori del Maresme en època republicana (s. III -I a. C.). Estudi d'Arqueomorfologia i Història. Caixa d'Estalvis Laietana. Mataró.
    PREVOSTI, Marta (1981). Cronologia i poblament a l'àrea rural d'Iluro. Caixa d'Estalvis Laietana, Mataró.
    SAGARRA i TRIAS, Ferran (2007). Proposta del Pla Especial del Patrimoni històric, arquitectònic i paisatgístic del Masnou. Carracedo-sotorra-arquitectes, scp. Inèdit.