Cal Pagés / Casa dels balcons/Cal Quim/Can Solias

Edifici
    Popular
    XIX-XX
    BPU. F22-Catàleg de Patrimoni Arquitectònic del Papiol.
    Residencial
    7581310DF1878B
    Juana Maria Huélamo Gabaldón

Edifci entre mitgeres que te la seva entrada per un barri que dona al carrer. La seva part posterior és la que genera la paret que marca el carrer, cosa que fa que no tingui obertures importants a l'exterior. Pel que fa a l'edifici interior, es pot observar que té un recreixement en totxo.

Es tracta d'un habitatge ubicat en el nucli antic de la vila, en el que probablement tingui interès realitzar una intervenció arqueològica quan es reformi. Edifici al que no s'ha pogut accedir.

Joaquim Casanovas Faura (1724), cabaler de cal Casanovas, del carrer de Montserrat, es va casar a mitjan segle XVIII amb Gertrudis Pi Vilardesana, de Matadepera, i van iniciar una nissaga que finalitzaria a finals del segle XIX amb el casament de la pubilla, Eulàlia Casanovas Roig amb en Josep Gorina Gener de Terrassa. Els seus pares, des de mitjan segle XIX ja vivien a Terrassa i havien posat la casa pairal i una finca del davant a lloguer.
    Josep Solias Montserrat (Cal Solias), era un jornaler de Masquefa. El 1838 va casar-se amb Josepa Tintorer Arús, de cal Curt. Vivien als pisos de lloguer de cal Quim. Una filla d'aquests va casar-se amb en Pere Comerma, forner del poble. El seu fill Miquel ho va fer amb la Felipa Magrans Calopa, de cal Magrans. La major part dels fills del Miquel i la Felipa van marxar del poble entre finals del segle XIX i principis del segle XX.
    El 1887 (Cal Pau Mallorca) hi vivien Pau Amigó Oliver i Eulàlia Puig Casanovas.

Ahicart Amigó et al. (2019) Exposició: Motius de cases i gent. El Papiol: Espai de Recerca pel Patrimoni del Papiol. Biblioteca Municipal del Papiol Valentí Almirall.
    Faura Arís, A. (1996) L'Abans del Papiol. Recull gràfic 1890-1960. El Papiol: Ed.: Efadós. Col·lecció: Baix Llobregat.