Cabana i sepulcre de cal Galta
Berga

Berguedà
    Antic municipi de la Valldan
    Al sud de Berga, prop de la masia de cal Galta.

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Neolític
    Dolent
    Legal i física
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. nº 6409
    Sense accés
    Ref. cad.: 006A00067
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

Format per un pis (fons de cabana) circular d'1'70 metres de diàmetre amb restes de carbons i algunes ceràmiques, sense que s'observessin estructures indicatives del tipus de construcció. A sota i a una profunditat de 0'80 metres hi aparegué un enterrament individual, inclòs dintre de les terres argiloses, sense lloses ni senyals exteriors d'identificació. Les ceràmiques del fons de cabana són les mateixes que acompanyen l'esquelet, fet que evidencia la seva sincronia.

Aquest enterrament fou recollit sencer i sense excavar dintre de les argiles que el contenien i es diposità al Museu Municipal de Berga.

El Grup de Prehistòria i Arqueologia del Museu Municipal de Berga va poder recuperar parcialment aquest jaciment de la seva destrucció l'any 1977, quan va ser afectat per un rebaixament de terres amb màquines excavadores.

CASTANY, Josep: "El sepulcre de cal Galta. Berga", El Berguedà: de la prehistòria a l'antiguitat, Barcelona, 1990, pàg. 84.