Cabana de la Serra de Vilanova

Serra de Vilanova s/n
    Davant del mas de la Serra de Vilanova

Edifici
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC. núm. 24855
    Productiu
    08304A008000250000TG
    Joan Casas Blasi

Edifici amb usos agrícoles, de planta rectangular i coberta a doble vessant. El carener és perpendicular a la façana que es troba orientada a ponent. Es troba assentada sobre un petit desnivell del terreny.
    És una petita construcció en pedra que disposa de dues plantes.
    El portal d'accés disposa d'un arc rebaixat de pedra. A la part superior s'obre un òcul de forma romboïdal emmarcat en cairons,
    A la part de llevant hi trobem dues finestres a la planta baixa i una al primer pis. Al nord i sud, s'hi reparteixen les mateix obertures.

Aquesta cabana a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Generalitat de Catalunya corresponent al municipi de Vilanova de Sau es troba fitxada junt amb la casa de la Serra de Vilanova. Tan mateix en el present mapa s'ha individualitzat ja que així consta també a l' "Inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Guilleries - Savassona" del municipi de Vilanova de Sau.

Aquesta estructura segueix les mateixes pautes constructives que les cabanes del mas Francesc i de l'Arboç.
    La seva construcció està estretament lligada a l'activitat agrícola que els mas de les Serra de Vilanova ha desenvolupat al llarg dels anys

A.A.D.D. (2002).Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Guilleries-Savassona 2002. Inèdit. Espai Natural de Guilleries-Savassona. Diputació de Barcelona.
    A.A.D.D (1960). Nomenclàtor de la província de Barcelona, 1860. Madrid. Impremta de José M Ortiz, 1860.
    Fitxa de Patrimoni Arqueològic i Arquitectònic de Vilanova de Sau. Servei d'Arqueologia i Paleontologia de Catalunya. Generalitat de Catalunya.
    ORRA, Joan. Recull de l'Arxiu Episcopal de Vic. Inèdit. Vilanova de Sau. Inèdit.