Bústia del pont de l'Àgora
Òrrius

Maresme
    Pont de l'Àgora
    A l'inici del pont de l'Àgora, a tocar amb el c. de l'Església.
    258 m

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    2007
    Pitu i Jordi Barbany de Granits Barbany (bústia) / Jaume Anglada Balada (fundador de l’Àgora del Pont).
    Simbòlic
    Ajuntament d'Òrrius
    Virgínia Cepero González

La Bústia del pont de l'Àgora es troba a l'inici del pont, a tocar amb el carrer de l'Església. És obra d'en Pitu i en Jordi Barbany (Granits Barbany), realitzada l'any 2007.

Es tracta d’una estructura de pedra granítica, en forma de prisma de quatre cares, similar a una columna, amb base, fust i capitell.

A la part frontal superior presenta una petita obertura per a dipositar les cartes i, a la part central, un relleu amb l'escut oficial d'Òrrius.

Jaume Anglada Balada, primer alcalde d'Òrrius de la democràcia, va ser el fundador de l’Àgora del Pont, projecte de comunicació, opinió i expressió, creat amb l’objectiu de que tothom que hi volgués participar, pogués escriure poemes, col·laborar i opinar.

En va recopilar un recull dels escrits l’any 2007, propietat de la família Anglada (a l'Ajuntament hi ha una còpia de l'exemplar).