Barraca de vinya del planell de l'Aurora Sant Feliu Sasserra

Bages
Extrem oest del nucli urbà
Al sud de la zona esportiva

Element arquitectònic
Popular
No conserva la coberta.
Sense ús
Ajuntament de Sant Feliu Sasserra. Plaça Major, 1, 08274 (Sant Feliu Sasserra)
Jordi Compte i Marta Homs

La barraca de vinya està situada sobre el planell de l'Aurora, a tocar de la zona esportiva del nucli de Sant Feliu Sasserra.
És una barraca de petites dimensions construïda amb tècnica de pedra seca. El mur és de pedres irregulars, essent de majors dimensions les que delimiten l'obertura d'accés que es troba orientada a l'est. Presenta parts parcialment enderrocades i no conserva la coberta que suposadament era de falsa cúpula i tampoc tot el ràfec de lloses que delimita el perímetre.

L'Ajuntament té previst rehabilitar la barraca.

Aquestes barraques de vinya, també anomenades barraques cerdanes, les construïren els pastors cerdans que baixaven a les planes a llogar-se com a jornalers en el camp. La seva coneixença i experiència en l'art de la construcció de la pedra seca, molt utilitzada en les zones pirinenques, va portar a deixar testimoni d'aquest tipus de construcció en aquestes contrades.
Les barraques tenien el seu ús en l'emmagatzematge dels utensilis emprats en les feines del camp, així com també com aixopluc esporàdic en cas de necessitat, ja que les reduïdes dimensions no creen espai per a llarg estatge.
El conreu de vinya s'expandí durant els segles XVII i XIX fins a l'arribada de la fil·loxera (insecte que ofega els ceps) vers el 1890 que provocà la crisi vinícola.