Barraca de la Vinya del Rei Gran
Castellolí

Anoia
    Cal Tardà
    Per l'itinerari blau de les barraques de pedra seca, a una pineda, a la zona de cal Tardà.
    486 m

Edifici
    Popular
    XVIII-XIX
    Catàleg de béns a protegir POUM 2014. Fitxa 24. Pedra seca.
    Científic
    08062A004000020000FO
    Virgínia Cepero González

Barraca de pedra circular situada a una pineda, a la zona de cal Tardà.
    És de planta circular i orientada al sud-oest. Les seves mides són: 11,80 m de perímetre, 2,30 m d'alçada, i 0,60 m d'amplada de mur.
    La coberta és de falsa cúpula; amb una cornisa formada per petites lloses.
    Presenta una petita llar de foc.
    A l'entorn de la barraca hi ha diversos murs de pedra seca.

Forma part de les "Rutes de les barraques de pedra seca. Itinerari blau: Cal Tardà".
    A l'inventari de Wikipedra consta amb el codi: 3347, i al de Pedra seca a Castellolí amb el codi: Id61.

Les barraques de pedra seca són l'evidència d'unes pràctiques econòmiques basades en l'explotació de la vinya.
    És molt difícil atribuir a aquestes construccions una cronologia precisa, tot i que es documenten entre mitjans del segle XVIII i mitjans del XIX, durant l'expansió de la vinya a Catalunya, abans de l'arribada de la plaga de la fil·loxera.
    Les seves principals funcions eren de refugi, tant de persones com d'animals de càrrega, i de magatzem d'eines.
    Les barraques són construïdes amb la tècnica d'aproximació de filades, on les pedres es van sobreposant horitzontalment i amb un lleuger pendent. La filada superior s'inclina cap a l'interior, creant anelles de pedra de radi decreixent fins a la cúpula, que es tanca amb lloses.

AJUNTAMENT DE CASTELLOLÍ. Rutes de les barraques de pedra seca. Itinerari blau: Cal Tardà (fulletó informatiu). Castellolí: Ajuntament de Castellolí.