Barraca de Cal Justino a Savall

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Dolent
    La cabana està molt envaïda per la vegetació circumdant i el sostre de falsa cúpula ha caigut.
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 048A00037
    Oriol Vilanova

Construcció aixecada en pedra situada sobre una superfície plana i erma al costat d'un camp de vinya, de planta circular i forma troncocònica. La construcció és de la tipologia de sostre de falsa volta, típic en aquestes edificacions (acostament de filades de pedra seca, sense cap mena de material d'unió, i amb una gran llosa per tapar el sostre). Tot i això, en aquest cas el sostre ha caigut.
    Degut a l'excessiva vegetació que envaeix la barraca, resulta impossible accedir a la porta d'entrada, de forma que no es pot documentar la seva tipologia ni el diàmetre i alçada interiors. L'única part fàcilment visible correspon a la part posterior de la barraca.

A.A.V.V. CRESTABOCS. GRUP DE MUNTANYA D'ORDAL (2004): "Barraques de pedra seca." Ordal (Inèdit).
    A.A.V.V. DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA (1994): "Les construccions amb pedra seca". Barcelona, Ed. Generalitat de Catalunya.
    BASSEGODA I NONELL, J.(1976): "Las barracas de viña". Separata de la Revista San Jorge, Barcelona, Ed. Diputació de Barcelona.
    BASSEGODA I NONELL, J. (2000): "Un quart de segle després", a Pedra seca, nº1.
    CASANOVES, E.; DOMÍNGUEZ, M.; MAÑÀ, A.(1992): "Construccions de pedra seca a l'àmbit de la Mediterrània". Barcelona, Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics.
    MORA, Josep (DIR) (2001): Les cabanes i els marges. 1er curset d'estiu sobre arquitectura popular. Segarra - Urgell, del 7 a l'11 d'agost de 2000, Cervera, Ed. Associació Amics de l'Arquitectura Popular.
    PUJOL, J.Mª (2002): "Patrimoni rural en perill". La Fura. 17/23 maig. Vilafranca del Penedès. pp. 11-19.
    ROVIRA, Jaume; SOLER, Araceli (2004): "Barraques de pedra seca". Revista d'Ordal, nº41, pp. 2-10.
    ROVIRA, Jaume; SOLER, Araceli (2004): "Inventari de barraques de vinya del terme municipal de Subirats". (Inèdit)
    SASTRE COLL, Jaime (1989): "Las barracas menorquinas. Construcciones rurales de piedra seca". Trabajos del Museu de Menorca, nº9. Conselleria de Cultura, Educació i Esports del Govern Balear. Mahó.
    SOLER, Araceli (2003): Calendari "Subirats 2003. Barraques de vinya". Ajuntament de Subirats.