Barraca 8 de l’Obaga de la font del Bosc
Rellinars

Vallès Occidental
    Torrent de la font del Bosc

4612011
    Edifici
    Popular
    XVIII-XIX
    Desconeguda
    Dolent
    Enderroc important però es manté la paret circular.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Wikipedra (codi número 29701)
    Difícil
    Sense ús
    08178A002000060000OG
    Marc Malgosa Montserrat

Barraca de pedra seca situada sobre el torrent de la Font del Bosc (llera esquerra), en sector nord del terme municipal de Rellinars. En aquest emplaçament s’hi troba una col·lecció força ampla de barraques i feixes, algunes encara amb marges de pedra seca, construïts per assentar les feixes de vinya, antigament conreades. El pas del temps ha repoblat les feixes de vegetació de secà i els murs van caient.

Es tracta d’una construcció de planta circular aèria aïllada, que presenta un enderroc molt important, solament quedant dempeus una paret lateral. La porta està orientada a sud 180º, la llinda també ha caigut i l’amplada del mur de construcció és de 60 cm. El diàmetre aproximat de la barraca seria d’uns 220 cm. No s’observa cap finestró al mur que queda dempeus.

El bosc en aquest sector és força sec, orientat a sud, dominat per la vegetació que ha anat substituint de forma espontània a la vinya: pi blanc (Pinus halepensis). Al sotabosc hi trobem l’arbust i mates de fulla persistent i petita com el romaní (Salvia rosmarinus), el càdec (Juniperus oxycedrus), llentiscle (Pistacia lentiscus).

L’accés només pot fer-se a peu. Pujant per la pista que ve de Les Ferreres, ens desviem a l’esquerra cap a la casa del Racó, seguint el torrent de la font del Bosc per la seva llera dreta. Abans de la casa hi ha un desviament a la dreta on surt el corriol que puja fins a Coll de Gipó direcció nord.

Prenem aquest corriol i al cap d’uns 50 m entrem al bosc a la nostra dreta. Primer toparem amb la Barraca 10 de l’Obaga de la font del Bosc. Seguirem en la mateixa direcció per baixar al torrent i tornar a remuntar-lo uns 30 m de desnivell per trobar la Barraca 8 de l’Obaga de la font del Bosc.

L'aprofitament dels materials de l'entorn per a fer murs, marges o barraques, resultat entre d'altres de les tasques de despedregar els camps, és característic dels paisatges de pedra seca.

MALGOSA, Marc; SAMPER, Marc; SOLER, Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021).

SUADES, Ramon; i SENYAL, Jordi (2024). Mapa interactiu de Sant Llorenç del Munt.