Barraca 2 de l’Obaga de la font del Bosc
Rellinars

Vallès Occidental
    Torrent de la font del Bosc

Edifici
    Popular
    XVIII-XIX
    Desconeguda
    Dolent
    Enderroc important, però es manté la paret circular.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Wikipedra (codi número 10633)
    Sense ús
    08178A002000040000OB
    Marc Malgosa Montserrat

Barraca de pedra seca situada al marge de la feixa per on transcorre el corriol que segueix l’Obaga de la font del Bosc, de nord a sud paral·lel al torrent del mateix nom. Situada al sector nord del terme municipal de Rellinars. En aquest emplaçament s’hi troba una col·lecció força ampla de barraques i feixes, algunes encara amb marges de pedra seca, construïts per assentar les feixes de vinya, antigament conreades. El pas del temps ha repoblat les feixes de vegetació de secà i els murs van caient.

Es tracta d’una construcció de planta circular aèria aïllada, adossada al marge d’aquesta feixa, i que presenta un enderroc important. La porta està orientada a sud est 150º. El mur de construcció té un gruix aproximat de 70 cm, on encara s’hi conserven dos finestrons, i una altura màxima de 150 cm.

El bosc en aquest sector és força sec, orientat a sud, dominat per la vegetació que ha anat substituint de forma espontània a la vinya: Pi Blanc (Pinus halepensis) amb algun cirerer d’arboç (Arbutus unedo). Al sotabosc hi trobem l’arbust i mates de fulla persistent i petita com el romaní (Salvia rosmarinus), el càdec (Juniperus oxycedrus), llentiscle (Pistacia lentiscus) i roldor (Coriaria myrtifolia).

L’accés només pot fer-se a peu resseguint el corriol de l’Obaga de la font del Bosc paral·lel al torrent del mateix nom, si el prenem de nord a sud ens la trobem al marge dret del camí. Aquest corriol pot agafar-se venint pel camí que puja del Racó cap a Coll Gipó. Just sota la Balma del Racó comença aquest corriol a la nostra dreta, i segueix planejant per tota la feixa fins a trobar la pista de la font del Bosc. Aquesta barraca es troba a uns tres-cents metres de l’inici del corriol, adossada al marge dret.

L'aprofitament dels materials de l'entorn per a fer murs, marges o barraques, resultat entre d'altres de les tasques de despedregar els camps, és característic dels paisatges de pedra seca.

MALGOSA, Marc; SAMPER, Marc; SOLER, Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021).

SUADES, Ramon i SENYAL, Jordi. Mapa interactiu de Sant Llorenç del Munt, 2024.