L'arxiu municipal de Lluçà aplega, conserva i difon els fons documentals generats per la mateixa Administració municipal des de mitjan segle XIX (1842) fins a l'actualitat, i també recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació. L'arxiu municipal, al mateix temps, ofereix als ciutadans, als estudiosos i al públic en general un servei cultural per a la recerca i la difusió històriques, i esdevé una eina administrativa eficaç per a la gestió de les competències municipals. L'arxiu municipal de Lluçà ocupa 275 unitats documentals i la documentació s'organitza seguint el quadre de classificació de Xarxa d'Arxius Municipals de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, que s'estructura a partir de les següents seccions (i a partir de les quals es van generant les subseccions necessàries):
01 ADMINISTRACIÓ GENERAL 1852 - 2008
02 HISENDA 1842 - 2008
03 PROVEÏMENTS 1893 - 2007
04 SERVEIS SOCIALS 1909 - 2008
05 SANITAT 1893 - 2004
06 OBRES I URBANISME 1925 - 2004
07 SEGURETAT PÚBLICA 1889 - 1989
08 SERVEIS MILITARS 1876 - 2000
09 POBLACIÓ 1876 - 2003
10 ELECCIONS 1872 - 2008
11 ENSENYAMENT 1876 - 2004
12 CULTURA 1927 - 2008
13 SERVEIS AGROPECUARIS I MEDI AMBIENT 1879 - 2007