Xemeneia de la bòbila dels jesuïtes
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Passeig de Lluís Domènec i Muntaner (Davant del número 14)
    Emplaçament
    Sant Cugat nucli

    Coordenades:

    41.470738979483
    2.0920502782144
    424185
    4591414
    Número de fitxa
    08205 - 154
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Element arquitectònic
    Contemporani
    Segle
    XX
    Any
    Dècada 1940
    Estat de conservació
    Regular
    La xemeneia té algunes esquerdes.
    Protecció
    Legal
    BPU
    Revisió del Pla Especial de Protecció de Patrimoni Arquitectònic 2008. Fitxa F-6.
    Accés
    Fàcil
    Simbòlic
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    Xemeneia de l'antiga bòbila (ara inexistent) que va estar en funcionament durant les obres del Centre Borja, una institució vinculada a la Companyia de Jesús, per tal de subministrar el material d'obra. Està situada a la vorera del passeig de Lluís Domènec i Muntaner. És una xemeneia de planta quadrada construïda amb maó. És formada per sis nivells, amb una base més alta.

    Aquesta xemeneia formava part de la bòbila habilitada amb motiu de l'edificació del Centre Borja, que va ser construït el 1950. Es troba al costat de la masia Torre Blanca, on es van allotjar els obrers del Centre Borja mentre durava la construcció.

    El Centre Borja és una institució vinculada a la Companyia de Jesús (els jesuïtes) amb una història que comença a mitjans del segle XX. L'edifici va ser creat com a facultat de teologia i col·legi major. 

    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.