Xarxa fluvial de Sant Feliu de Codines

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    BPU
    Catàleg de paisatge de la Regió Metropolitana de Barcelona / Unitat de paisatge 14. Cingles de Bertí i Gallifa.
    Sense ús
    Agència Catalana de l'Aigua. Generalitat de Catalunya, Pça. Sant Jaume 08002 Barcelona
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

La xarxa hidrogràfica de Sant Feliu de Codines està formada per un conjunt de rieres i torrents curts que alhora passen a formar part de petits afluents. El municipi fa divisió entre les aigües que drenen cap al riu Tenes (a l’est) i a la riera de Caldes (a l’oest), tots dos tributaris del riu Besòs. Són de règim estacional, i bona part de l’any romanen secs o amb poca aigua. Destaca la presència de fonts d’origen càrstic que fan aflorar les escorrenties internes d’aigua. Dins del terme n’hi ha una vintena llarga d’inventariades.

Els torrents i rieres que finalitzen al riu Tenes són: el torrent de Font Via, gorg negre i gorg blau, al nord del terme municipal amb Sant Quirze de Safaja que drenen cap al riu Tenes abans del salt de Sant Miquel del Fai, el torrent del Berenguer, torrent de la font de les Albes, torrent de Coll de Poses, torrent dels Horts, torrent de la Font de la Serp, torrent d’en Xec, riera de Vallbona, torrent Fondo, torrent del Villar, torrent de la Bassella, sot de la bassa i altres rieres i torrents innominades.

I els torrents tributaris de la riera de Caldes són: sot de la Tomba, sots de la Roca, riera de la Roca, torrent de Valldepou, torrent de la Fenosa, torrent de Can Deu del Veïnat, torrent de la Baliarda, torrent fondo, sot de l'Ullar, torrent de Can Bosc, sot dels Forcats, torrent del Prat de Dalt i torrent de Cussonell.