Xalet d'Eva Heredia
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Carrer de les Violetes, número 88
    Emplaçament
    EMD Valldoreix

    Coordenades:

    41.460835617513
    2.0539564049039
    420993
    4590349
    Número de fitxa
    08205 - 367
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Edifici
    Contemporani
    Modernisme
    Segle
    XX
    Any
    1932
    Isidre Gili Moncunill
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal
    BPU
    Revisió del Pla Especial de Protecció de Patrimoni Arquitectònic 2008. Fitxa B-89.
    Accés
    Fàcil
    Residencial
    Titularitat
    Privada
    1305218DF2910E0001BI
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    Xalet d'estiueig, d'estil modernista, projectat el 1931 per l'arquitecte Isidre Gili Moncunill. És format per diferents cossos que configuren una planta més o menys quadrada, amb una part central més elevada. Consta de planta baixa i pis.

    El xalet té una pèrgola, que en un principi era oberta, a mode de solàrium, i que durant les obres de construcció de l'edifici va ser tancada, de manera que adquirí l'aspecte actual. Pel que fa al cos principal, les obertures tenen a les llindes i als brancals motius vegetals fets en relleu. Les façanes presenten en el coronament un ràfec format per un fris fet amb obra vista i elements de terracota. Les teulades són a un vessant, i van de manera esglaonada des del punt més alt al punt més baix, obrint-se en forma de vano. També cal destacar el fumeral, de planta quadrada i fet d'obra vista, d'estil modernista.

    El cancell de la finca és fet amb pilastres coronades amb uns grans gerros d'estil noucentista de morter modelat.

    Eva Heredia va demanar una llicència d'obres l'abril de 1931 per construir un xalet segons projecte de l'arquitecte Isidre Gili Moncunill, el seu espòs. El projecte va ser aprovat el 23 de novembre de 1932 per la Comissió Permanent de l'Ajuntament.

    Isidre Gili Moncunill va ser un arquitecte modernista. Va projectar els edificis modernistes d'Igualada de Cal Barrab, Cal Ratés i l'antic mercat de l'Ocelleria (el darrer amb Pau Salvat i actualment enderrocat). A Sant Cugat va fer el xalet de Joaquim Bonet i la casa de Manuel Almirall. A Logronyo va fer la casa Garrigosa. 

    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.