Vil·la del Veïnat de Madà
Argentona

Maresme
    Veïnat del Cros
    Ctra. B-502 de Vilassar a Argentona, a l'entrada de la Urbanització del Veïnat de Madà.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    IIaC-Vd.C
    Dolent
    Urbanitzat
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA
    Residencial
    Ajuntament d'Argentona
    Jordi Montlló Bolart / ACTIUM

Es dona la noticia de troballes vàries des dels anys 60. Primer M. Ribas cita unes troballes d'àmfores, materials constructius i dolia a Can Bartrina, perquè aquests terrenys l'hi pertanyien. Més tard Bonamussa (1972) ens explica que en unes excavacions es van descobrir estructures constructives. Unes darreres excavacions de l'any 1979 per part de J. Mestre posaren al descobert tres dipòsits, un hipocaust i un forn.

Tot i que la zona de la urbanització deu haver destruït totes aquestes restes, no és descartable que tinguin continuïtat en els camps del davant. Això s'hauria de tenir en compte si es preveu qualsevol altre construcció i no repetir els errors del passat.

BONAMUSA, J (1972) "Descoberta de noves vil·les romanes a la comarca del Maresme". Cingles, vol. III, núm. II. Mataró.
    ESTRADA, J (1969) Vías y poblamiento romano en el territorio del Área Metropolitana de Barcelona.
    GORGES (1979) Les villes Hispano-romaines. Inventaire et problemàtique archéologique
    PREVOSTI, Marta (1981). Cronologia i poblament a l'àrea rural d'Iluro. 2 volums. Caixa Laietana. Mataró
    RIBAS, Marià (1952). El Poblament d'Ilduro. Estudi arqueològic i topogràfic des dels temps prehistòrics fins a la destrucció d'Iluro. Institut d'Estudis Catalans. Barcelona.
    RIBAS, Marià (1964) Els orígens de Mataró.