Vessant de migdia del Coll de Puig d'Ovella
La Roca del Vallès

Vallès Oriental
    Vessant de migdia del Coll de Puig d'Ovella, 08430.
    A ponent del nucli, a la banda oest de la presó de Quatre Camins.
    150 m

Jaciment arqueològic
    Edats dels Metalls
    Ibèric
    Popular
    Dolent
    Desaparegut.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA, 1935.
    Sense ús
    08310A00809029
    Jacob Casquete Rodríguez

Jaciment del ferro-ibèric ubicat al vessant de migdia del Coll de Puig d'Ovella, en un antic camp de vinyes, on neix la torrentera que baixa cap a Can Cristòfol on actualment s'ha bastit la presó de Quatre Camins. En aquesta zona es varen localitzar superficialment material ceràmics ibèrics (terrissa ibèrica a mà i a torn). També va aparèixer un molí barquiforme de granulopòrfid i unes taques cendroses a prop d'una figuera. Cal esmentar que encara que s'ha construït la presó en la zona del jaciment, pot ser que no hagi estat afectat donat que sembla ser que està localitzat al perímetre de seguretat, on no s'ha bastit cap edifici i on encara es pot apreciar la figuera.

A les cartes arqueològiques menciona que fou Emili Ramon qui efectuà la troballa encara que no precisa quan.

CC.AA. Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya (Cartes arqueològiques), La Roca del Vallès, 1992. MASSAGUÉ I TORNÉ, J. M. [coord.] (2011): Pla especial i catàleg del patrimoni de La Roca del Vallès. Ajuntament de la Roca del Vallès, La Roca del Vallès.