Tomba del poeta Josep Maria López Picó Vallirana

Baix Llobregat
Cementiri de Vallirana
A la banda dreta de la porta d'accés al recinte del cementiri
245m

Element arquitectònic
Popular
XX
Altres
Ajuntament de Vallirana
Adriana Geladó Prat

Tomba múltiple situada a la banda dreta de l'accés al cementiri, sota d'un gran xiprer. Es tracta d'una sepultura excavada a terra que està coberta amb una gran llosa de pedra rectangular. La llosa està gravada amb els noms dels difunts, en Josep Maria López Picó i la seva dona Angelina Batllori, i les dates de naixement i mort de cada un. A la part superior hi ha una creu llatina. La tomba té els voltants enjardinats.

Les imatges han estat cedides pel sr. Francesc Ollé. La més antiga està datada l'any 1985.

Tot i que no era originari de Vallirana, el poeta i editor Josep Maria López Picó va tenir una estreta relació amb la vila. Malgrat que residia a Barcelona, estiuejava a la població i col·laborava en diversos aspectes de la vida cultural del municipi. Tant és així que des de l'any 1975, l'ajuntament de Vallirana organitza el prestigiós Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó, emmarcat dins dels Premis Literaris Vila de Vallirana. Aquests premis tenen la voluntat de ser un element dinamitzador de la literatura catalana i, en concret, de la poesia.

Http://www.vallirana.net/ca/premis-literaris-vila-de-vallirana-2015-nw (Consulta: 11-12-2017).