Tanca perimetral de Can Campassol

C. del Mar, 85

Element arquitectònic
    XIX
    BPU. Catàleg de Béns del POUM, 2004.
    Estructural
    Ajuntament de Malgrat. Carrer del Carme, 30. 08380 Malgrat de Mar
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

Tanca perimetral que forma cantonada entre els carrers del Mar i Sant Pere. Està constituïda per dos portals, un situat al carrer del Mar i l'altre a la pròpia cantonada. En tots dos estant delimitats per pilars hexagonals amb motllures geomètriques i capitells a la part superior i coronats amb gerros ceràmics. Les portes són de reixa forjada decorada a la part superior. Aquest mateix esquema compositiu es reprodueix a la tanca, formada per diversos pilars quadrangulars amb motius geomètrics motllurats i capitells al coronalment. Entre els pilars hi ha intercalats trams de reixa forjada fixada sobre murs de poca alçada. El parament dels murs és de pedra lligada amb morter, arrebossats i pintats, excepte en un tram del carrer Sant Pere on la tanca és un simple mur sense revestir.

La casa de Can Campassol va ser construïda entre els anys 1869 i 1873 per encàrrec de Mariano Alsina. Després de la seva mort uns anys més tard, la casa fou llogada a Raimundo Camprubí, pare de Zenòbia, qui es casaria amb el poeta Juan Ramon Jiménez. L'any 1897 la casa és venuda al notari Juan Campassol, la família del qual en va mantenir la propietat fins a la dècada de 1970. Malgrat la voluntat popular de preservar la casa, finalment fou enderrocada l'any 1977. La finca fou adquirida per l'Ajuntament de Malgrat de Mar l'any 1981, qui hi va habilitar un esplai i un parc públic, tot preservant part del jardí històric i la tanca perimetral.

Catàleg de Béns Protegits del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Malgrat de Mar (2004). Ajuntament de Malgrat de Mar.