Sot d'en Botifarra
Lliçà d'Amunt

    Vallès Oriental
    A l'extrem dret del barri de Can Xicota, prop del terme municipal de Canovelles

    Coordenades:

    41.614174981117
    2.2640629057442
    438684
    4607201
    Número de fitxa
    08107 - 80
    Patrimoni natural
    Tipologia
    Zona d'interès
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal
    BPU
    Pla d’Ordenació Urbanística de Lliçà d’Amunt. 2014. Element P-15.
    Segons l'article 295 del POUM el patrimoni natural té consideració de Bé de Protecció Urbanística (BPU).
    Accés
    Fàcil
    Estructural
    Titularitat
    Privada
    Diversos
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    El Sot d'en Botifarra, conegut anteriorment com el sot de Vall·llobera, es tracta d'una zona de conreus al voltant del torrent de Vall·llobera en formar dos braços a tocar al terme municipal de Canovelles. Les terres en aquest entorn havien estat propietat de Can Marlès.

    El nom prové perquè en aquest indret s'amagava un home tapat únicament amb un abric i feia d'exhibicionista cada vegada que passaven dones per anar a treballar.

    L'any 2015, al butlletí municipal de Lliçà d'Amunt s'informava que s'havia construït una estació de bombament al carrer Canigó per evitar els abocaments a cel obert al Sot d'en Botifarra.

    Ajuntament de Lliçà d’Amunt. Pla d’Ordenació Urbanística de Lliçà d’Amunt. 2014.

    Informa't. Bultletí de Lliçà d'Amunt. Març de 2015.

    GARCIA-PEY, Enric (2010). Recull Onomàstic de Lliçà d’Amunt. Els noms de casa, de lloc i de persona. Ajuntament de Lliçà d’Amunt i Grup L’Abans, p. 51.

    GARCIA-PEY, Enric (2015). Inventari general d’onomàstica del Vallès Oriental. Volum XVI. Arxiu Comarcal del Vallès Oriental, p.68.