Sitja a la carretera entre Igualada i Òdena (C-37z)
Òdena

Anoia
    Carretera C-37, Km. 68,300
    Entre el talús esquerre de la C-37z passat Cal Teixidor i el final del carrer de la Tossa

Jaciment arqueològic
    Ibèric
    Dolent
    Desaparegut
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 12205
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Lluís Pedraza i Jordana

En el moment en que es va realitzar la Carta Arqueològica tot i que el talús esquerre de la carretera que va d'Igualada a Òdena, just abans d'arribar al nucli urbà d'Òdena, es trobava força embrossat, permetia veure com es delimitava clarament una estructura arrodonida, que devia tractar-se del fons d'una sitja, a l'entorn de la qual s'observava una concentració de ceràmica comuna a torn de cocció oxidant ibèrica.
    Els materials arqueològics, dispersos i molt rodats, no permeten establir una cronologia massa precisa. Així, doncs, estaríem parlant d'un jaciment la cronologia del qual es situaria en algun moment entre els segles IV i I aC.
    Cal recordar que a més d'un Km d'aquest jaciment ibèric es troben les sitges de Can Roca de la Pedrissa, excavades a principis de la dècada del 1990. Malgrat la distància entre ambdós jaciments no es descarta una eventual relació entre ells, sense precisar més.

Cal tenir present la possible vinculació amb el jaciment de Can Roca de la Pedrissa (Igualada), un camp de sitges situat a no més d'un quilòmetre de distància i que va ser excavat a principis de la dècada del 1990. Hi ha una nota posterior, de l'any 2000, en què es fa constar la profunda degradació que pateixen les restes de la sitja atrapada en el talús de la carretera. En la visita feta l'abril del 2012 la zona subjecte d'expectativa arqueològica ha estat profundament modificada pels moviments mecànics de terra en els talussos i vials d'accés a Òdena i per la urbanització d'una bona part del carrer de la Tossa, que ara ocupa un parc infantil.