Sínia i pou de Milà i Fontanals

Plaça existent entre els c. Milà i Fontanals i c. Ponent

Element arquitectònic
    XX
    Està restaurat d'època moderna. Caldria haver evitat l'ús de ciment de manera abusiva, ja que no respon a com eren originàriament. Aquest tipus de pous acostumaven a fer-se de pedra seca i/o lligades amb calç.
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues
    Tríade scp

Pou de pedra lligada amb ciment (segurament correspon a una actuació moderna). La planta és rectangular (207 cm x 198 cm) i la part superior està coberta amb maons. A sobre s'assenta el mecanisme d'una sínia, sustentat per unes pilastres de maó. Es conserva la roda dentada que accionava un altre de diàmetre superior (82 cm) mitjançant un sistema d'engranatges. El pou encara té aigua. La roda gran té la inscripció del taller que la va fer: "Jaume Figueras (Vilafranca)".

Referència cartogràfica: mapa topogràfic de Catalunya 1:5000. Sant Cugat Sesgarrigues 419-7-7 (279-127). Institut Cartogràfic de Catalunya. Segona edició: desembre 1998.
    És destacable que s'hagi mantingut aquest element a l'interior del poble, en una plaça petita arbrada preparada per jugar a la petanca. Estaria bé realitzar un plafó explicatiu de com funcionaven aquest tipus de sínia tan present a tot el Penedès i avui en procés de desaparició.