Serrat de les Cases
Tavertet

Osona
    Sant Bartomeu Sesgorgues
    A poca distància al nord de l'ermita de Sant Bartomeu Sesgorgues.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    V-I a.C.
    Dolent
    En estat ruïnós.
    Patrimoni arqueològic i paleontològic NNSS 2003, zona de protecció especial.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, CC.AA: : 2700.
    Sense ús
    08280A001000020000JP
    Virgínia Cepero González

Es tracta de les restes d'un antic poblat, localitzat a principis del segle XX per la Secció d'Exploradors del Centre Excursionista de Vic.
    Es documenten un gran nombre de restes de murs de pedra seca, que ocupen una extensió d'uns 40 m.
    Segons Josep Gudiol i Ricart, aquest jaciment s'engloba dins del conjunt de poblats ibèrics (GUDIOL, 1920: 9). L'indret no ha estat objecte d'investigacions i es desconeix l'existència de materials arqueològics associats, fet que impedeix establir una identificació cronològica clara. Només una prospecció arqueològica a la zona possibilitaria l'obtenció de més dades.

El jaciment es troba al límit amb el terme de l'Esquirol, i forma part dels dos municipis.

Les fotografies corresponen a l'entorn de Sant Bartomeu, no al lloc concret del jaciment.

AJUNTAMENT DE TAVERTET (2003) Carta Arqueològica. Normes subsidiàries de planejament de Tavertet (text refós). Tavertet: Ajuntament de Tavertet.

GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (2016) Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya (Tavertet).

GUDIOL RICART, J. (1920). Les primitives civilitzacions ausetanes. Vic: Biblioteca Episcopal, p.9.