El serrat de les Cabrasses està situat a l'extrem oest del terme municipal ja que la seva carena és el límit natural entre el terme municipal de Sant Agustí de Lluçanès i el de Lluçà. El límit sud del serrat és prop del trencant de la masia de Vinyes Grosses, just a sobre de la Ramada Encantada, i el límit nord el trobem pràcticament a l'altura del pantà de Sant Agustí de Lluçanès.
El serrat de les Cabrasses segueix una alineació nord-sud i, tot i no tenir un relleu gaire abrupte, té diversos punts que sobrepassen els 900 metres, encara que la diferència d'altura amb la resta de la carena no és massa gran. En diversos d'aquests punts elevats de la carena s'hi poden observar formacions rocoses que generen miradors naturals del Lluçanès. Des d'aquests miradors naturals es pot observar a l'est tota la meitat nord del terme municipal de Sant Agustí de Lluçanès, en especial el nucli històric de Sant Agustí, el massís dels Munts i l'hostal del Vilar, i diversos cims del Prepirineu i del Pirineu oriental. Cap a l'oest es pot observar en primer terme el Lluçanès nord i oest, més enllà el pre-Pirineu berguedà dominat pel Pedraforca, alguns cims del Pirineu i el massís de Montserrat cap al sud.
Dos pistes forestals voregen el serrat a banda i banda. El que passa per terme municipal de Sant Agustí de Lluçanès comunica la carretera BV-4341 amb les masies de Vinyes Grosses, Comarmada i el pantà de Sant Agustí de Lluçanès. La que passa per l'altre costat i en terme municipal de Lluçà surt del mateix lloc però es desvia a mà esquerra a l'inici del serrat de les Cabrasses fins la masia de Pujals, en terme municipal de Lluçà. Tanmateix, el camí més interessant és el que passa per la carena, tot i que es tracta d'un camí de bosc que en algunes parts es perd i en altres el pas es dificultós.
Es tracta d'una zona dominada geològicament per margues, amb boscos principalment de pins, barrejats amb roures i alguna blada i un sotabosc dominat majoritàriament per boixos. El bosc es considera madur ja que no se n'ha fet una explotació abusiva permetent que es regeneri naturalment. Per aquesta raó el Consorci del Lluçanès ha realitzat una proposta d'ordenació del sòl no urbanitzable en la que el serrat de les Cabrasses hi apareix com a sòl de protecció natural paisatgística.