Sender de Gran Recorregut GR-5

Lúdic
    diversos propietaris
    Jordi Montlló i Laura Bosch

El sender de gran recorregut GR-5, té una longitud de 209 Km i uneix les poblacions de Sitges (el Garraf) i Canet de mar (el Maresme). Dues etapes d'aquest sender travessen Rellinars: la cinquena i la sisena etapes; que es poden fer en els dos sentits i és fàcil de seguir perquè l'itinerari està senyalitzat amb dues ratlles horitzontals; blanca la superior i vermella la inferior.
    La cinquena etapa inicia el seu recorregut a Montserrat, passa per Monistrol i Castellbell i el Vilar i entra a Rellinars pel sud-oest, pel Turó de l'Escletxa i el Collet dels Capellans, d'on continua pel camí carener fins trobar el Peu de Les Serres i la carretera B-122. En aquest punt comença la sisena etapa del sender, anant a buscar el carrer Emili Riera i no deixar-lo fins passada la Fàbrica.
    En la bifurcació, cal prendre la direcció al mas de Les Cases, deixant a mà dreta la Bauma de l'Andaló i el Camí de Les Fonts. Un cop arribats a Les Cases l'itinerari es dirigeix a la font de la Boada prenent el camí que tomba a mà dreta, seguint les fites. Des de la masia de Les Boades, continua un camí en direcció llevant que vorejarà La Roca del Duc i el Castell de Bocs fins trobar el Coll de Correu, ja dins el Camí Ral que comunicava Barcelona amb Manresa i espai preferit del bandoler Capablanca. El paller de Tot l'Any és la fita que separa els termes de Rellinars i Vacarisses, per on continua el sender GR-5, fins el Coll d'Estenalles.

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac ha editat un itinerari que comença a l'Ajuntament de Rellinars i segueix el GR-5 fins el Coll d'Estenalles.

Els senders són una xarxa de camins aptes per a tothom que, a partir de l'excursionisme, permeten descobrir el paisatge, el país, la cultura i la història i les riqueses naturals. Els itineraris estan senyalitzats, a tota Europa, amb dues ratlles horitzontals i jerarquitzats segons la seva longitud: La ratlla superior sempre és blanca; i la inferior vermella quan el seu recorregut és de més de 50 Km, groga quan és d'entre 50 i 10 km, i verda si és inferior als 10 km.

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT i L'OBAC (2002). De Rellinars al coll d'Estenalles (GR5). Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.