Salt de la Baga Cerdana
Monistrol de Calders

Moianès
    Al nord del terme municipal i també al nord de la masia la Coma.

419245
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Difícil
    Sense ús
    Agència Catalana de l'Aigua. Carrer de Provença, 204, 08036 Barcelona
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'un salt d'aigua situat al Torrent de la Baga Cerdana, també anomenat Riera de l'Om. Aquest salt queda ubicat uns 500 metres al nord-oest de la masia de la Coma. El salt és provocat per un tall abrupte del terreny en la llera del curs fluvial del torrent. El salt és d'entorn als vint metres d'alçada, estant conformat en una gran placa de roca que a la vegada forma una balma a la part inferior. Segons expliquen els veïns aquest balmat era emprat com a lloc de pas pels habitants de la Coma quan el cabal de la riera Golarda no els permetia creuar-la.
    Als peus del salt s'ha format un gorg.

Autors de les imatges: Jordi Miralles Ferrer i Gustau Erill Pinyot.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.