Safareig a la zona de Sant Esteve

Des del camí del Casot venint de Marganell, queda just després de Sant Esteve

Element arquitectònic
    XX-XIX
    L'estat d'abandonament fa que es trobi força deteriorat.
    Sense ús
    Ajuntament de Marganell - Pl. de l'Ajuntament s/n - 08298 Marganell
    M.Lloret - Kuanum

Antic safareig comunitari situat a pocs metres de l'església de Sant Esteve. Consta d'una bassa de planta rectangular i de mitjanes dimensions, que està ensotada respecte el nivell natural del terreny. Aquesta té les parets recobertes de pedra, on hi queden les restes de l'arrebossat de guix original. Alçada respecte aquesta bassa, n'hi ha una altra de menors dimensions i de planta quadrangular. En un lateral té una llosa plana inclinada que s'emprava per a rentar. La bassa més gran era la que recollia l'aigua sobrant. Actualment es troba abandonat, pel que està parcialment cobert de vegetació. Probablement l'aigua hi venia canalitzada des d'un rec o el pou que hi ha al costat de l'església de Sant Esteve.

Es troba al costat d'una zona que s'ha habilitat amb taules i bancs, sota un petit alzinar.