Resclosa i rec de l'embassament de les Illes
Montseny

Vallès Oriental
    Embassament de les Illes
    Al riu Tordera

Obra civil
    Sense ús
    Agència Catalana de l'Aigua. Generalitat de Catalunya, Pça. Sant Jaume 08002 Barcelona
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

La resclosa de l'embassament de les Illes esta construïda a la Tordera. És una obra feta de pedra perpendicular al riu, des d'on l'aigua embassada és conduïda a un rec cobert que va paral·lel al camí de les Illes i acaba a la central hidroelèctrica de Can Riera Moliner. Sobre la resclosa hi ha un petit pont o passarel·la metàl·lica que condueix a un sistema de bagants.

La Central Hidroelèctrica es va començar a construir a mitjans del segle XX a la finca de Can Riera Moliner. Es tractava de la primera iniciativa per portar subministrament elèctric al poble de Montseny i per això va ser visitat pel governador civil de la província. Per fer front a les despeses de la construcció, es va crear una Associació de contribuents, a qui l'Ajuntament va fer una bestreta perquè poguessin tornar per quotes la despesa. El 31 de juliol de 1951 l'Ajuntament va fer la concessió del subministrament elèctric a l'empresa Energia Elèctrica de Catalunya, qui hi va instal·lar inicialment 5 bombetes de 40 wats. El mateix any, l'empresa Trinxet va començar a construir la instal·lació, que va ser inaugurada solemnement durant la festa major del mateix any, el 26 d'agost, pel governador civil i el president de la Diputació.

PORTALS, J. (2004). Montseny: història d’un poble. Arenys de Mar: Els llibres del Set-ciències.