Resclosa del molí de les Cases
Olost

Osona
    Sector sud del terme municipal
    A 200 metres de la carretera C-154, punt quilomètric 19'500

Obra civil
    Modern
    XVIII
    Regular
    Una part del mur de la resclosa s'ha anat desprenent i la vegetació cobreix bona part de l'estructura
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 001A00018
    Jordi Compte i Marta Homs

La resclosa del molí de les Cases està situada a la riera d'Olost, en un punt enclotat a l'est del nucli urbà d'Olost.
    Es tracta d'una resclosa bastida amb murs de maçoneria de pedra, coronats a l'extrem superior amb una filada de blocs de grans dimensions treballats. La resclosa forma una L, amb un mur principal d'uns 3 metres d'alçada que creua la riera transversalment, desapareixent entre el canyissar a l'extrem est i un mur que segueix l'orientació de la riera formant l'inici del canal. Aquest mur, d'uns 4 metres d'alçada, queda unit a l'altre just a on s'iniciava el canal, on encara hi ha un petit mur transversal que desviava l'aigua cap al canal.