Rellotge de sol de Can Pere Mataró

Estructural
    001900100DF49G0001ZS
    Jordi Montlló Bolart

Rellotge del tipus vertical meridional i superfície rectangular, orientat a sud-oest. Està realitzat amb rajols ceràmics pintats de sèrie, de 12 x 12 cm (4 per 3) i emmarcat per una sanefa decorada amb motius vegetals de color blau i ocre, feta amb rajols de 12 x 5 cm (4 x 3) i un rajol de 5 x 5 cm col·locat a l'escaire amb decoració blava (4 unitats).
    L'ornamentació, alterna els tons blaus i groguencs. Centrat a la part superior del quadrant hi ha una rosa dels vents, amb un sol antropomorfa al seu interior. Està decorada amb tons grocs i ocres, verd i blau. Al seu voltant formant una circumferència s'hi poden llegir els noms dels vents més coneguts; Tramuntana, Gregal, Llevant, Xaloc, Migjorn, Garbí, Ponent i Mestral. Ambdós costats del cercle solar, i damunt d' un fons blau, s'hi ha pintat un núvol en posició vertical. Per sota del vent de migjorn surt el gnòmon. La vareta és de secció circular, en alumini. No s'han dibuixat les línies horàries. Les hores estan representades amb xifres romanes, i van de les sis del matí a les sis de la tarda, en cicles de dotze hores.

No consta en l'Inventari dels rellotges de sol dels Països Catalans de la Societat Catalana de Gnomònica.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.