Rellotge de Cal Pau Veí

Carrer Bonavista, 14. Terrassola
    A la façana de la casa situada al carrer Bonavista, 14, del nucli de Terrassola

Element arquitectònic
    En algunes zones del rellotge ha saltat la capa de pintura.
    Ornamental
    Ref. cadastral: 3693304CF9839S0001WW
    Oriol Vilanova

Rellotge de sol de forma quadrada pintat sobre l'arrebossat de la façana principal de l'immoble situat al carrer Bonavista, 14, de Terrassola, anomenat "Cal Pau Veí", orientat al sud-sudest. Està representat en un marc quadrat amb els angles rectes. El marc de la figura quadrada és de color beix, mentre que el rellotge pròpiament dit està representat dins d'una circumferència situada dins del marc quadrat. Aquesta circumferència presenta un marc també de color beix, on es llegeixen les xifres horàries del rellotge, d'esquerra a dreta: "V-VI-VII-VIII-IX-X-XI-XII-I-II-III-IV", i al seu interior el fons és de color blanc. A la part inferior hi ha pintades unes línies de color marró fosc, disposades quasi radialment des de les xifres horàries envers una petita circumferència situada a la part superior del fons del rellotge, que representa un sol, amb el marc del mateix color marró fosc que les línies que surten dels números, les quals marquen també les mitges hores, i el fons és del color beix dels marcs del rellotge. Al centre d'aquesta circumferència hi ha clavat el gnòmon del rellotge.

Aquest rellotge va ser construït a principis del segle XX, època en què la casa de Cal Pau Veí era l'ajuntament de Terrassola.

Pàgina web de la Societat Catalana de Gnomònica. http://www.gnomonica.cat.
    Grup de Recerques "El Podall" (2007): "Els rellotges de sol de Torrelavit". Calendari municipal del 2008.