Predicció de la morella roquera
El Bruc

Anoia
    Font de la Mare de Déu, al Bruc de la Parròquia
    Al torrent de l'Illa, al final del camí que surt d ela Plaça.

Patrimoni immaterial
    Costumari
    Actualment, pocs veïns recorden la creença.
    Difícil
    Sense ús
    Jordi Serra i Massansalvador

Es creu que poc abans d'esclatar una guerra, comença a créixer una mata de morella roquera (Parietaria officinalis) damunt la font de la Mare de Déu.

La morella roquera és una herba urticàcia que sol créixer en murs, parets, escletxes de roques, etc. i té preferència per les zones humides i ombrívoles. És comestible i té propietats diürètiques, tot i que també és molt al·lergènica. Curiosament, també se l'anomena "herba de la Mare de Déu".

Es diu que durant la Guerra del Francès (1808-1812), els soldats francesos no van trobar la imatge de la Mare de Déu de la Font perquè la mata de morella roquera havia crescut tant que l'havia tapada completament.

AMICS DE MONTSERRAT, ed. (1971). Folklore montserratí.
    D.A. (1996). Aplec de records. II taller per a la gent gran. Ajuntament del Bruc.
    NUET, J. i PANAREDA, J.M. (1991).Flora de Montserrat. Publ. Abadia de Montserrat.