Pou mas Casanova d'en Pascual
Santa Eugènia de Berga

Osona
    Sant Marc
    A l'altre costat de la carretera del Mas Casanova d'en Pascual. Crta. Sala-d'Heures s/n.

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XIX
    Una part desapareguda
    Productiu
    Ref. cad.: 002A00021
    Anna M. Gómez Bach

Pou de planta circular, que amida 1'1 de diàmetre interior, 7 de perímetre exterior i les parets exteriors tenen una alçada de 2 . Cobert a 2 vents amb ús en ala d'una sola llosa de pedra i a l'altre de 3; d'aquestes, n'hi ha una de petada, essent suplerta per uralita. Al carener hi ha sis teules de tipus àrab. Presenta 2 reposadors, de 65 m. D'alçada, un a cada banda de l'obertura. Aquesta, feta de fusta, té una alçada de 1m i una amplada de 75cm. El sostre interior té una biga de pòrtland. El fet d'estar en desús i que creixi vegetació i arbres a prop en pot fer perillar la seva integritat. El material de construcció és pedra del país i trossos de teules, units amb morter de calç.

A 5 min passa la carretera de Sant Marc, que permet anar a Vilalleons i l'Omeda. L'entorn també esta dominat per la presència d'horts, soguers, saüquers, camps de conreu. La casa queda a l'altre banda de la carretera.

Avui esta en desús però es construí per proporcionar aigua als residents a la casa de pagès. Conserva la presència de reposadors, ús de lloses a la coberta i planta circular.

DALMAU, A. (2001). Inventari d'elements patrimonials del Municipi de Santa Eugènia de Berga. Ajuntament de Santa Eugènia. Inèdit.