Pou del turó de Salzes
Castellbisbal

Vallès Occidental
    Terme de Castellbisbal. Urb. Can Santeugini (08755 Castellbisbal)
    Des de la urb. Can Santeugini cal prendre el camí del turó de Salzes, a uns 300m

Element arquitectònic
    Popular
    XIX-XX
    Dolent
    La manca d'ús d'aquest element ha propiciat el deteriorament dels antics murs.
    Sense ús
    08053A01300061
    Raquel Valdenebro Manrique

Estructura circular excavada a l'argila natural del terreny de 9,70 metres de fons. A la superfície es converteix en una estructura quadrangular de totxo massís d'uns 50 cm d'alçada. Possiblement es trobava protegit per una reixa, actualment desapareguda. Té una part superficial de totxo massís, potser estava cobert. El pou està excavat a l'argila i fa 9,70 metres de fons. Està tapat amb una reixa de ferro provisional. Està tapat amb una reixa de ferro provisional.

Element relacionat amb l'explotació agrícola de les terres situades l'entorn del turó de Salzes. Possiblement aquestes terres eren propietat del mas Can Santeugini i foren concedides a parcers per a l'explotació de la vinya i altres conreus. Ca pensar que el pou estigué destinat a l'aprovisionament d'aigua fins a la dècada del 1960, moment en el qual s'abandonaren la majoria dels conreus.

MATEU MIRÓ J. (2007) Motius, persones, fets. Publicacions del Museu de la Pagesia. Castellbisbal.