Pou de la Gitana Blanca Santa Margarida de Montbui

Anoia
Coll del guix (08710 Santa Margarida de Montbui)
Cra.BV-2233, km . 2. sota el nucli del Coll del Guix.

Edifici
XIX-XX
Sense ús
08250A00400002
Raquel Valdenebro Manrique

Element arquitectònic que conforma un pou situat a migdia del nucli del Coll del Guix, en un camp conreat als Plans del Coll del Guix. Es tracta d'una estructura aixecada en mur de mamposteria irregular, unit amb ciment. La seva alçada és d'uns 2,8 metres aproximadament. La boca del pou es troba orientada a llevant, i s'obre a l'alçada del metre del terra. Es tracta d'una obertura rectangular reforçada amb maó i acabada a la part superior amb un arc molt rebaixat. Una porta de fusta cobreix l'obertura del pou impedint l'accés a l'interior. Tota l'estructura del pou es cobreix amb una teulada inclinada feta amb teules.

Proper al pou de la Gitana Blanca hi ha la font de la Gitana Blanca, avui desapareguda.

Es desconeix l'origen del nom i la data de construcció del pou. Estructuralment sembla un element aixecat a cavall entre els segles XIX i XX. La seva funció hauria estat la de subministrar aigua als habitants del Coll del Guix.